Vanaf 1 oktober geen Euro 95 meer maar E 10 benzine.

Bespreek hier alles wat met een Corsa te maken heeft, voor alle modellen.
M.K
Globale Moderator
Globale Moderator
Type: 1.2 Bi-Fuel Color Ed

Re: Vanaf 1 oktober geen Euro 95 meer maar E 10 benzine.

Bericht door M.K »

LordSinclair schreef: 08 nov 2019 15:43
christ69 schreef: 05 okt 2019 12:44 ik had voor de huidige corsa een 1.4D en daar haalde ik ook 870 km mee.
Die D staat zeker voor diesel? :D

Met benzine haal ik dat echt niet. En als ik op spritmonitor.de kijk is mijn verbruik heel gemiddeld (+/- 1:15.5) en met een 45L tank haal je dan ongeveer 700 km op 1 tank.
1.4 Corsa D denk ik :mrgreen:
Matthijs (25) - Opel Astra K 1.4 Turbo Innovation+
Opel Corsa D 1.2 16v ecoFLEX Bi-Fuel Color Edition (verkocht)

Afbeelding
christ69
Site Admin
Site Admin
Type: Corsa E Collor Editi
Contacteer:

Bericht door christ69 »

LordSinclair schreef: 08 nov 2019 15:43
christ69 schreef: 05 okt 2019 12:44 ik had voor de huidige corsa een 1.4D en daar haalde ik ook 870 km mee.
Die D staat zeker voor diesel? :D

Met benzine haal ik dat echt niet. En als ik op spritmonitor.de kijk is mijn verbruik heel gemiddeld (+/- 1:15.5) en met een 45L tank haal je dan ongeveer 700 km op 1 tank.
700 was voor mijn D het minimum, vaak dus veel meer en met de E ook.
Opel Corsa E 2015 Color Edition GN-533-D
Opel Corsa D 2013 Anniversary 7-KFD-20 verkocht
Opel Corsa C 2003 Njoy 57-LX-PF afgebrand
Opel Corsa A 1992 Swing sedan FN-HZ-38 gestolen
Opel Corsa A 1986 PT-06-HY verkocht
Opel Kadett 1980 GH-63-SF verkocht
LordSinclair

Bericht door LordSinclair »

christ69 schreef: 09 nov 2019 23:40 700 was voor mijn D het minimum, vaak dus veel meer en met de E ook.
Ik zie dat je E ook een hele andere motor heeft. Dat is een 1.0 Turbo. Die zijn inderdaad een stukje zuiniger.
Had je D toevallig ook een turbo? Hij heeft wel meer kW's uit een 1.4 blok dan mijn D had (66kW).
M.K
Globale Moderator
Globale Moderator

Bericht door M.K »

LordSinclair schreef: 11 nov 2019 08:17
christ69 schreef: 09 nov 2019 23:40 700 was voor mijn D het minimum, vaak dus veel meer en met de E ook.
Ik zie dat je E ook een hele andere motor heeft. Dat is een 1.0 Turbo. Die zijn inderdaad een stukje zuiniger.
Had je D toevallig ook een turbo? Hij heeft wel meer kW's uit een 1.4 blok dan mijn D had (66kW).
Kentekencheck zegt 74kW/101pk, dat was de vernieuwde turboloze 1.4

Afbeelding
eerste-opel
New Member

Bericht door eerste-opel »

Ik heb vandaag getankt (E10) en de boordcomputer meldt vanaf het moment dat ik de auto startte en de teller resette dat er 554 km. met 1 tank E10 gereden kan worden.
In de praktijk blijkt dat als ik kijk naar de tankbeurten van 2016 t/m eind 2019 over de periode van eind september t/m eind december kijk dat met 10 van de 21 tankbeurten zéker meer gereden kan worden dan 554 km. Dit schommelt ergens tussen de 565,0 en 614,0 per tank. Volgens de boordcomputer scheelt dit toch ook al zeker gauw 50 kilometer (1 dag werk heen en weer voor mij) dat je minder op een tank kunt rijden.

Overigens vertrouw ik de boordcomputer sinds afgelopen week niet geweldig meer. Nooit problemen mee gehad, maar hij begint nu rare dingen te doen. Of hij doet het altijd al en het valt mij nu pas op.....
Op de 'nieuwe' tank van vandaag staat nu 7,0 km. ongeveer en hier is alleen bebouwde kom (en héél klein stukje 60-weg) mee gereden. Het viel mij op dat de gemiddelde snelheid in de boordcomputer met 0,4 kilometer per 100 meter naar boven ging. Dit terwijl de cruise-control vast op 50 stond en op het moment dat ik stil stond voor een rotonde/kruising etc., dan liep de gemiddelde snelheid net zo rap weer terug naar beneden.
Volgens mijn boordcomputer kon ik nog 172 km. rijden op de tank toen ik aan de pomp stond, maar er ging maar voor 33,37 liter in op een 45 liter tank. Dit lijkt mij naar verhouding weinig, of niet?
Ik kan pas morgen met woon/werk testen of hij dat ook blijft doen als ik 50/60/80/50/80/50/80/120/80/50/80/80/50 wegen ga rijden, maar er zijn afgelopen week ook wel 2 'vreemde' dingen met de auto gebeurd.

1. Met oud en nieuw was het zo ontzettend mistig dat er iemand voor de auto uit naar huis is gelopen. Ik heb toen met 5 km. per uur tot 2x toe kort achter elkaar een stoeprandje wat ik niet zag meegepakt. Dit is natuurlijk absoluut niet hard, maar wellicht heeft er iets een optatertje gehad? Of is er iets wat in de buurt van de banden zit beschadigd? Toen ik merkte dat ik het stoeprandje pakte corrigeerde ik wel direct, maar dat kan te laat geweest zijn.

2. 3e kerstdag heb ik de auto gewassen en toen is de auto een paar keer voor een kort stukje (oprit op en af) gestart geweest. Na het ritje met oud en nieuw is de vuurwerktroep eraf gespoeld waarvoor de auto ook weer oprit op en af moest. Bij 1 van deze korte ritjes ging het schermpje van mijn Corsa E waar snelheid digitaal, bandenspanning etc. weergegeven worden niet aan en alle controlelampjes bleven branden ook toen de auto liep. De brandstofvoorraad werd ook niet weergegeven. Nadat ik de auto afsloot met 2 klikken (1x op slot en 1x elektronica uitschakelen), ging pas bij de 2e klik de controlelampjes uit nadat ik met sleutel naast de auto stond. Vrijdag, gisteren en vandaag was er echter weer niets aan de hand met de boordcomputer behalve de snel op- en aflopende gemiddelde snelheid na het tanken. Daarvoor heb ik er niet op gelet, of naar gekeken.
M.K
Globale Moderator
Globale Moderator

Bericht door M.K »

eerste-opel schreef: 05 jan 2020 22:20 Ik heb vandaag getankt (E10) en de boordcomputer meldt vanaf het moment dat ik de auto startte en de teller resette dat er 554 km. met 1 tank E10 gereden kan worden.
In de praktijk blijkt dat als ik kijk naar de tankbeurten van 2016 t/m eind 2019 over de periode van eind september t/m eind december kijk dat met 10 van de 21 tankbeurten zéker meer gereden kan worden dan 554 km. Dit schommelt ergens tussen de 565,0 en 614,0 per tank. Volgens de boordcomputer scheelt dit toch ook al zeker gauw 50 kilometer (1 dag werk heen en weer voor mij) dat je minder op een tank kunt rijden.

Overigens vertrouw ik de boordcomputer sinds afgelopen week niet geweldig meer. Nooit problemen mee gehad, maar hij begint nu rare dingen te doen. Of hij doet het altijd al en het valt mij nu pas op.....
Op de 'nieuwe' tank van vandaag staat nu 7,0 km. ongeveer en hier is alleen bebouwde kom (en héél klein stukje 60-weg) mee gereden. Het viel mij op dat de gemiddelde snelheid in de boordcomputer met 0,4 kilometer per 100 meter naar boven ging. Dit terwijl de cruise-control vast op 50 stond en op het moment dat ik stil stond voor een rotonde/kruising etc., dan liep de gemiddelde snelheid net zo rap weer terug naar beneden.
Volgens mijn boordcomputer kon ik nog 172 km. rijden op de tank toen ik aan de pomp stond, maar er ging maar voor 33,37 liter in op een 45 liter tank. Dit lijkt mij naar verhouding weinig, of niet?
Ik kan pas morgen met woon/werk testen of hij dat ook blijft doen als ik 50/60/80/50/80/50/80/120/80/50/80/80/50 wegen ga rijden, maar er zijn afgelopen week ook wel 2 'vreemde' dingen met de auto gebeurd.

1. Met oud en nieuw was het zo ontzettend mistig dat er iemand voor de auto uit naar huis is gelopen. Ik heb toen met 5 km. per uur tot 2x toe kort achter elkaar een stoeprandje wat ik niet zag meegepakt. Dit is natuurlijk absoluut niet hard, maar wellicht heeft er iets een optatertje gehad? Of is er iets wat in de buurt van de banden zit beschadigd? Toen ik merkte dat ik het stoeprandje pakte corrigeerde ik wel direct, maar dat kan te laat geweest zijn.

2. 3e kerstdag heb ik de auto gewassen en toen is de auto een paar keer voor een kort stukje (oprit op en af) gestart geweest. Na het ritje met oud en nieuw is de vuurwerktroep eraf gespoeld waarvoor de auto ook weer oprit op en af moest. Bij 1 van deze korte ritjes ging het schermpje van mijn Corsa E waar snelheid digitaal, bandenspanning etc. weergegeven worden niet aan en alle controlelampjes bleven branden ook toen de auto liep. De brandstofvoorraad werd ook niet weergegeven. Nadat ik de auto afsloot met 2 klikken (1x op slot en 1x elektronica uitschakelen), ging pas bij de 2e klik de controlelampjes uit nadat ik met sleutel naast de auto stond. Vrijdag, gisteren en vandaag was er echter weer niets aan de hand met de boordcomputer behalve de snel op- en aflopende gemiddelde snelheid na het tanken. Daarvoor heb ik er niet op gelet, of naar gekeken.
Welke motor heb je?

Hoeveel km had je gereden, toen je 33,37 liter had getankt?

Een rare gemiddelde snelheid op 7km is normaal, gemiddelde snelheid zegt opzich sowieso vrij weinig in mijn mening :P

M.b.t het raken van de stoeprand: als je niks merkt van een foute uitlijning, trillen in het stuur, trillen tijdens het remmen etc is er niks aan de hand :)

Afbeelding
eerste-opel
New Member

Bericht door eerste-opel »

Ik heb een 1,4 motor.

Toen ik 33,37 liter getankt had heb ik daarna 1,5 kilometer naar mijn ouders gereden; toen viel mij al op dat die idioot snel terugliep. En later op de avond nog 6 kilometer naar mijn eigen appartement. Op de vorige tank heb ik helaas maar 434,0 kilometer kunnen rijden met veel rondjes 'rond huis'.
Het was mij nog nooit eerder opgevallen dus vandaar dat ik erover na ging denken.

Voor wat betreft het raken van de stoeprand. Ik heb vandaag om te testen of de auto recht bleef rijden een stukje met de handen los van het stuur gereden en hij bleef netjes rechtdoor rijden. Foute uitlijning lijkt er dus niet te zijn. Trillen in stuur en tijdens het remmen heb ik niet gemerkt. Maar ook niet op gelet eerlijk gezegd.
Wel hoorde ik vanmiddag een duidelijke 'kloenk' op een recht stuk wat nooit eerder gebeurd is. Wel eens gekraak of ligt gekloenk bij een drempel, maar nu was het op een recht stuk weg bij een stoplicht. Even in de gaten houden dus.......
Renegade89
Corsa Driver Junior
Corsa Driver Junior
Type: OPC 1.6T 2008

Bericht door Renegade89 »

Ik ben er ook nog niet over uit met dat E5/E10 gedoe.

Het lijkt er heel erg op dat er sinds deze nieuwe benzine gewoon veel minder kilometers per liter worden gemaakt. Nu zegt de reikwijdte op je console niet altijd heel veel, maar ik merkte laatst dat deze behoorlijk hard terugloopt (zeker koud).

Ik heb eigenlijk altijd wel 1:10 / 1:11 kunnen rijden met de OPC, maar haal het nu bij lange na niet. Ik kom niet verder dan 1:8.7 en dan moet ik gecombineerd rijden. Binnen bebouwde kom is het nog erger. Laatst reed ik op een 50km weg in zijn 4. Reikwijdte op 123km, 1,5km later waren er nog maar 117km, over.

Laatst 2 flessen reiniger gehaald voor de injectoren en brandstofsysteem, wellicht dat het wat helpt.
Corsa OPC 2008

- Devil Eyes R87 koplampen, Black LED zijknipperlichten, Black LED mistlampen, Black LED achterlichten lightbar
- Kenwood DDX4019DAB / Hertz DSK170.3 / Hertz DCK130 / Silent coat / Spectron SP-0112 custom subwoofer
- PiperCross + NGK
Xilo
Corsa Driver Senior
Corsa Driver Senior

Bericht door Xilo »

Wellicht dat het verschil hem in zomer / winter zit?
Kan me voorstellen dat de auto minder zuinig is in de winter.
christ69
Site Admin
Site Admin
Type: Corsa E Collor Editi
Contacteer:

Bericht door christ69 »

in mei en september rei je het meest zuinig. Niet te veel verwarmen en de airco, heeft het dan oom meestal nog niet op z'n drukst.
Opel Corsa E 2015 Color Edition GN-533-D
Opel Corsa D 2013 Anniversary 7-KFD-20 verkocht
Opel Corsa C 2003 Njoy 57-LX-PF afgebrand
Opel Corsa A 1992 Swing sedan FN-HZ-38 gestolen
Opel Corsa A 1986 PT-06-HY verkocht
Opel Kadett 1980 GH-63-SF verkocht
Plaats reactie

Terug naar “Corsa praat algemeen”