Water in kofferbak
-
- New Member
Water in kofferbak
Hebben nog meer mensen last van water in hun kofferbak?
Dit is bij een Corsa F Elektrisch
Dit is bij een Corsa F Elektrisch
-
- Corsa Driver Newbee
- Type: Corsa-e Elegance
Re: Water in kofferbak
Ik ga eens kijken bij die van mij morgen en laat het je nog weten.
-
- Corsa Driver Senior
- Type: 1.2T 100 pk
Check even de 2 plastic doppen boven je achterlichten, je ziet ze gelijk als je je klep open doet. Deze mogen niet los zitten!!
1.2Turbo GS-Line
-
- New Member
-
- New Member
Er bleek een klein gaatje te zitten bij het linker achterlicht waardoor er waarschijnlijk met wind en regen water naar binnen kwam
-
- Corsa Driver Newbee
- Type: Corsa-e Elegance
Ik heb nog niet bij mij gekeken maar fijn dat je de oorzaak hebt weten te achterhalen
-
- Corsa Driver Die-Hard
- Type: 1.3 ecoflex
- Contacteer:
In heb hetzelfde probleem bij een elektrische corsa
Stephan
Corsa D Ecoflex 1.3 - 2009
Corsa D Ecoflex 1.3 - 2009
-
- Corsa Driver Addict
- Type: Corsa f 1.2 elegance
- Contacteer:
Ik had laatst ook vocht in de kofferbakmvan mijn corsa f 1.2 benzine.
De oorzaak bleken een aantal dingen. In de deurstijlen van de kofferbak zitten kunststof dopjes die af zouden moeten sluiten, dopjes konden draaien en vocht kon naar binnen. Dopjes netjees afgekit met transparante polymax, probleem opgelost.
De achterlichten zitten vast met elk 1 moer, om hetvdraadeind aan de lamp en de aansluit connector zit een mooi dik stuk celrubber wat goed afsluit.
Het probleem is dat er 2 steunpunten zitten die door gaten in het plaatwerk de lamp op zijn plek moeten houden. Hiertussen zitten 2 dunne stukjes celrubber die dus niet goed afsluiten waardoor water zo de kofferbak in loopt. Ook weer wat polymax ertussen en het is droog. Voor de zekerheid ook de 2 kabeldoorvoeren goeed afgekit.
Nu is het enige. Probleem nog dat er water IN de achterklep loopt, hier kan ik nog niet goed van vinden waar het vandaan komt. Ook de nep stukken achterlicht goed dichtgekit want die zijn ook niet goed waterdicht gemaakt aan het plaatwerk.. heb het idee dat het water binnenkomt via de schroefverbinding van de spoiler.... Binnenkort maar eens op onderzoek uit ;‐)
De oorzaak bleken een aantal dingen. In de deurstijlen van de kofferbak zitten kunststof dopjes die af zouden moeten sluiten, dopjes konden draaien en vocht kon naar binnen. Dopjes netjees afgekit met transparante polymax, probleem opgelost.
De achterlichten zitten vast met elk 1 moer, om hetvdraadeind aan de lamp en de aansluit connector zit een mooi dik stuk celrubber wat goed afsluit.
Het probleem is dat er 2 steunpunten zitten die door gaten in het plaatwerk de lamp op zijn plek moeten houden. Hiertussen zitten 2 dunne stukjes celrubber die dus niet goed afsluiten waardoor water zo de kofferbak in loopt. Ook weer wat polymax ertussen en het is droog. Voor de zekerheid ook de 2 kabeldoorvoeren goeed afgekit.
Nu is het enige. Probleem nog dat er water IN de achterklep loopt, hier kan ik nog niet goed van vinden waar het vandaan komt. Ook de nep stukken achterlicht goed dichtgekit want die zijn ook niet goed waterdicht gemaakt aan het plaatwerk.. heb het idee dat het water binnenkomt via de schroefverbinding van de spoiler.... Binnenkort maar eens op onderzoek uit ;‐)