Corsa E navigatie: intellilink 3 naar 4?

Bespreek je hier alles over de Corsa E
Plaats reactie
idvissers

Corsa E navigatie: intellilink 3 naar 4?

Bericht door idvissers »

Hoi,

Ik wil graag jullie advies vragen voor het volgende. Ik heb net een Corsa gekocht uit 2015, met intellilink incl. advanced intellilink. Er zit dab+ op, achteruitrijcamera en voor een achter parkeer sensoren. Maar ik krijg de BringGo app voor navigatie niet aan de praat. Daarnaast heb ik zoveel slechte verhalen gelezen over die navigatie, dat ik me afvraag of het nut heeft om daar tijd en geld aan te besteden.

Nu is de vraag, wat kan ik het beste doen om toch navigatie op dat scherm te krijgen? (Liefst met Android auto, maar een ander goed werkende navigatie kan ook)

Ik denk aan de volgende opties:
1. Het huidige systeem updaten naar intellilink 4.0. Is dat mogelijk?
2. Het andere navigatie systeem voor de Corsa uit 2015 laten inbouwen, waar al wel navigatie met kaarten in zit. Maar is dat wel een goed systeem?
3. Een intellilink 4.0 laten inbouwen. Maar dat schijnt een ingewikkelde klus te zijn heb ik gelezen.

Het is belangrijk dat alles met dat scherm wel goed blijft werken natuurlijk.

Wat zouden jullie adviseren?
Een is er misschien iemand in regio Den Bosch die dit vaker gedaan heeft en mij zou kunnen helpen?

Alvast hartstikke bedankt!
belastingvormulier
Corsa Driver Newbee
Corsa Driver Newbee
Type: Opel Corsa E -- 1.0

Re: Corsa E navigatie: intellilink 3 naar 4?

Bericht door belastingvormulier »

Hi,

Ik heb al eens het zelfde over wogen en het lijkt mij minder onmogelijk dan je denkt.

Op ebay kan je een intellilink3 naar intellilink4 adapter kabel kopen. Daar mee zou het een kweste van schroeven moeten zijn. en zorgen dat je de radio unlucked krijgt. Hier vlak bij den bosch zit een opel sloop die allicht je aan de radio kan helpen. Dan moet je zelf de kabel nog regelen.

Geen idee of dit wel of niet gaat werken, maar heel ingewikkeld is het dus niet.
kost alleen 300+/- totaal.

Android radio kan ook, maar dan verlies je de instellingen van je auto voor zo ver ik dat kan zien. (deur laten opslot doen bij rijden, alleen bestuurders deur openen bij een keer drukken dat soort dingen)

Geen idee welk systeem optie 2 is maar ik gebruik dus zoals iedereen een telefoon houder :) de info en bedradings schemas zijn lastig te vinden van de 3 en de 4 dus het is hopen dat iemand in China dat wel goed voor elkaar heeft, al met al voor mij die 300 nog niet waard om het te proberen!

Groet!
Opel Corsa E -- 1.0 2015 998 ccm, 66 KW, 90 PS
M.K
Globale Moderator
Globale Moderator
Type: 1.2 Bi-Fuel Color Ed

Bericht door M.K »

Updaten naar Intellilink R4.0 gaat helaas niet.

Volledige unit wel, pasvorm is iets anders waardoor iets van het dashboard frame weggehaald moet worden (minimaal). Daarnaast is er inderdaad een adapter nodig, een R4.0 systeem en een ander voorfrontje.

https://shop.intellilinkmods.co.uk/inde ... duct_id=51
Matthijs (24) - Opel Corsa D 1.2 16v ecoFLEX Bi-Fuel Color Edition (12/2011)

Afbeelding
idvissers

Bericht door idvissers »

Bedankt voor jullie reacties. Er is dus eigenlijk maar 1 optie en dat is een intellilink R4 systeem inbouwen.
Zitten daar nog risico's aan?
En wat kan dat systeem precies met navigatie enzo? Werkt dat goed met Android auto in Nederland?
belastingvormulier
Corsa Driver Newbee
Corsa Driver Newbee
Type: Opel Corsa E -- 1.0

Bericht door belastingvormulier »

Behalve dat je geld verliest en terug moet naar je oude radio, vast het dus wel mee. een intellilink4 radio kost al gauw 250+ bij de sloop

risicos:
- geld
- adapter kabel moet je weten te vinden( heb ik hier ergens op het forum gezet)
- je moet de radio unlocken en herprogrammeren
- alle frontjes moet je er bij weten te kopen
- de radio loshalen vergt wat geduld heb het zelf al meerdere malen gedaan.

Geen idee hoe het zit met android radio maar ook hier is een prijskaartje verbonden van 250+ of meer afhankelijk van de functies en waar je hem koopt ik zou zelf voor dat geld dus niet bij ali gaan shoppen

De radio zelf als je hem hebt is prima in te bouwen er is voldoende ruimte. Je het dus alleen kans dat je auto functies verliest.
- chinese software
- geen updates

Daarnaast zul je dus als je android neemt moeten kijken naar hoe goed de modding community is om dus eventueel er zelf software er op te zetten. Google zal hier je niet van updates voorzien.

al met al zal verder alles prima werken als je het in de auto bouwt.
Opel Corsa E -- 1.0 2015 998 ccm, 66 KW, 90 PS
Gerben

Bericht door Gerben »

Hoi allen,

Ik heb eerder bij de introductie op dit forum aangegeven de vraag achter gelaten dat ik op zoek ben naar iemand die een Intellilink 4.0 unit kan inbouwen of eventueel hier ervaringen mee heeft ter vervanging van mijn Intellilink 3.0 welke geen Carplay/Android Auto heeft.

Ik ben van plan als iemand dit aandurft (uiteraard tegen vergoeding ;)) of een adresje kan vinden welke dit kan doen (onderdelen kan ik desnoods zelfs via de eerder genoemde intellilinkmods.co.uk shop kopen zelf, heb hier ook al informatie over de top trim gehad welke ik nodig had verzameld) en de uitdaging durft aan te gaan.
Tuut-Tuut
Corsa Driver Rookie
Corsa Driver Rookie
Type: 1.3 CDTI Cosmo

Bericht door Tuut-Tuut »

Heb de upgrade van 3 naar 4 hier zelf ook gedaan. Intellilinkmods heeft op Youtube een duidelijke uitleg staan waarbij je stap voor stap door de ombouw wordt geleid. Zorg dat je een slijptolletje hebt voor je dashboard, verder goed kijken hoe wen wat er moet gebeuren. Je kan bijna geen fouten maken.
Corsa:
B Swing 1.5 D
B Swing 1.7 D
C Enjoy 1.3 CDTI
C Full Rhythm 1.3 CDTI
D Business 1.3 CDTI
D 111 Edition 1.3 CDTI Ecoflex
D Cosmo 1.3 CDTI Ecoflex
C Full Rhythm 1.4
D Cosmo 1.3 CDTI Ecoflex
Corsa E Business+ 1.0 Turbo
RobinCorsaE
New Member
Type: Corsa E 1,0 Color

Bericht door RobinCorsaE »

Iemand ervaring met het ombouwen van intelilink 3 naar 4?
M.K
Globale Moderator
Globale Moderator
Type: 1.2 Bi-Fuel Color Ed

Bericht door M.K »

Matthijs (24) - Opel Corsa D 1.2 16v ecoFLEX Bi-Fuel Color Edition (12/2011)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Corsa E praat”