Hoi allemaal,
Pas geleden wilde ik mijn jerrycan even leeg gieten in mijn corsa f waarbij de brandstofmeter 1 streepje voor vol stond, tank was op een gegeven moment vol maar de meter bleef op hetzelfde streepje staan.
Toen op vakantie gegaan en na 300 km maar even bijgevuld voor de zekerheid. Brandstof meter stond op een halve tank.
Na het tanken bleef de brandstof meter nog op de halve tank staan Daarna nog 120 km gereden en geen beweging in de naald.
Weet iemand een truukje om dit te resetten? Had de dealer al gebeld maar die kwamen met opties om de tank uit elkaar te halen of dashboard uit elkaar voor het metertje heb zelf het idee dat het gewoon iets electronisch is…. Wat trouwens al het 2e probleem was… heb al een luchtregel aansturing moeten laten vervangen waar ik een jaar op heb mogen wachten.. de auto is 2 jaar oud en heeft nog geen 11k op de teller.
Ik hoop dat iemand het verlossende antwoord heeft
Brandstof meter doet raar
-
- Corsa Driver Addict
- Type: Corsa f 1.2 elegance
- Contacteer:
-
- Corsa Driver Die-Hard
- Type: .
Re: Brandstof meter doet raar
tankvlotter kapot?
-
- Corsa Driver Addict
- Contacteer:
Dat zou kunnen. Maar hoe kan dat? Ik kan het zo ook niet controleren zelf denk ik
-
- Corsa Driver Die-Hard
- Type: .
-
- Corsa Driver Addict
- Contacteer:
Garantie is verlopen, maar gek genoeg doet de meter het weer.
Ik had getankt met draaiende motor. De teller werkte niet mee. Opnieuw getankt ditmaal met motor uit en alles werkt weer normaal..
Heel vaag
Ik had getankt met draaiende motor. De teller werkte niet mee. Opnieuw getankt ditmaal met motor uit en alles werkt weer normaal..
Heel vaag
-
- Corsa Driver Junior
Het klopt dat de meter niet veranderd, als je met contact aan of draaiende motor tankt. Heb dat hier ook al ondervonden en dacht ook wat is dit nu.
Wat hij ook niet doet is het aantal verbruikte liters uit de tank( die zeer nauwkeurig is) bijstellen dan. Daar kwam ik achter toen ik een reserve kannetje van de vakantie erbij gooide. Die was maar 10 liter en de tank was niet vol. Dat corrigeert hij ook niet. Wel weer als je hem vol gooit.
Gr Fred
Wat hij ook niet doet is het aantal verbruikte liters uit de tank( die zeer nauwkeurig is) bijstellen dan. Daar kwam ik achter toen ik een reserve kannetje van de vakantie erbij gooide. Die was maar 10 liter en de tank was niet vol. Dat corrigeert hij ook niet. Wel weer als je hem vol gooit.
Gr Fred
-
- Corsa Driver Addict
- Contacteer:
Thanks fred, dat bevestigd mijn ervaringen. Wel vaag..